Ny borteseier sikret tabelltopp for Holmlia-G13-3 etter halvspilt sesong

Postet av Holmlia G15-2 den 30. Mai 2016

Gutta produserte et nytt sterkt resultat på bortebane søndag 29.5 og overtok med det tabelltoppen fra hjemmelaget Manglerud Star2. Gutta har med dette vunnet fire av fire bortekamper i vårsesongen. Denne kampen startet så jevnt og tett som vi forventet at toppkampen i avdelingen måtte bli. Etter 28 minutter fikk hjemmelaget MS til slutt nettkjenning, men Holmlia sørget for balanse rett før pause. I andre omgang tok Holmlia over og vant omgangen 3-0 og hadde faktisk muligheter til flere mål. Det hadde også MS, men en ny sterk kamp av keeper og godt forsvarsspill bidro sterkt til seieren. Mange av gutta her har løftet seg mye i løpet av et år, og fotball er jo et lagspill så det blir til slutt synlig på resultatene.

Borteseier 4-1 er da sluttresultatet denne helga og tabell top med seks seiere av sju mulige.