Klubbutvikling

Postet av Kontoret den 15. Nov 2017

I samarbeid med Oslo Idrettskrets og klubbutvikler Kathe Langvik har Holmlia Sportsklubb startet et klubbutviklingsprosjekt. Tirsdag 14. november var 16 tillitsvalgte fra gruppestyrene og hovedstyret samlet til en kveld på klubbhuset. Utgangspunktet for møtet var handlingsplanen for klubben som skal fornyes til årsmøtet i 2018.

Vi startet med å lage avisforsider for drømmeklubben 2022. Alle gruppene hadde anlegg, ungdom og jenter i fokus. Klubben trenger flere anlegg, og vi trenger gode tilbud som treffer ungdommen - spesielt jentene på Holmlia!

Vi fortsatte med å diskutere vår visjon og våre verdier - som vi utformet for mer enn 10 år siden - holder de fremdeles? Stemmer de med hva vi vil at klubben skal stå for i 2018 og fremover?

Visjonen vår er "Holmlia Sportsklubb skaper idrettsglede for alle".

Verdiene våre er

• Romslighet
  • Entusiasme
  • Rettferdighet

Mange hadde synspunkter både på visjon og verdier - mange gode innspill kom fram og er klare for videre bearbeiding. Vi avsluttet med å diskutere hvor gode vi er på

• Arrangement
  • Aktiviteter
  • Ledere
  • Trenere
  • Organisasjon

som grunnlag for tiltak for å løfte organisasjonen.

Etter fem timer var det en sliten, men glad gjeng som forlot klubbhuset - med mange gode ideer for klubben og lokalmiljøet - og vi fortsetter arbeidet med å fornye visjon og verdier for klubben og konkretisere tiltak for å bli enda bedre på aktivitet og arrangement, organisasjon, ledere og trenere - slik at vi kan skape et enda bedre tilbud i nærmiljøet.