G01/02: Raskt oppsummering (Gøteborg Basketball Festival 2016) + Lagets RunningManChallenge.

Postet av Adrian Avery Nones Caturay den 10. Mai 2016

Laget bestemte seg å utfordre seg selv ved å melde seg på Gøteborg Basketball Festival (GBF) i Sverige. Som i år ble arrangert 5 - 8.mai. Turneringen er Nordens største basketball turnering.

Følg G01/02-Laget på Facebook. Så får dere se korte video-oppsummeringer på de 5 dagene laget var der. LINK: G01/02 - Homlia SK Basket

Dag 1:
Onsdag 4.mai, etter skolen/jobb og startet reisen vår til Gøteborg.
10 spillere + 6 voksne fordelt i 4 biler.
Ankom Gøteborg rundt kl.21.30.

Dag 2:
Torsdag 5.mai. Spilte laget 2 av 3 gruppespill-kamper denne dagen. Første kamp endte med seier mot St.Helena (Skôvde, Sverige). andre kampen endte med tap mot Trelleborg (Trelleborg, Sverige).

Dag 3:
Fredag 6.mai. Laget hadde kun 1 kamp tidlig på morgen, en avgjørende kamp som enten skulle føre laget til A-sluttspill eller B-sluttspill. Dessverre var det ikke dagen til laget, og endte derfor med tap på vårt siste gruppespill-kamp, mot SYD-Center (Stockholm, Sverige).

Denne dagen var en gøy dag, til tross for tapet. da laget bl.a dro til LaserDome, forså så på 3-point - og dunkkonkurranse på Liserberghallen.

Dag 4:
Lørdag 7.mai. Var det starten av sluttspillet. Da vi hadde 1 vinn / 2 tap i gruppespillet, havnet laget i B-sluttspill.

kl.9 møtte laget, Smt. Sulochanadevi Singhania School (Thane, India) i 16-delsfinalen og vant kampen. og dermed videre til 8-delsfinalen. Da det var litt lenge før neste kamp, bestemte laget å dra til Liseberg imens.

8-delsfinalen møtte laget på Ullern (Norge). Kampen endte med tap. derfor var reisen for laget ferdig. Men laget koste seg resten av dagen, og hadde team bonding resterende tiden vi hadde.

Dag 5:
Søndag 8.mai. siste frokost før laget dro hjemover kl.10.00.

Dette har vært en fin opplevelse for laget og tok dette som en læring og forberedelse til neste sesong.

Som trenere av dette fantastiske laget, vil vi bare takke guttas innsats og personlighet. finner ikke noen kulere gutter å ha seg med å gjøre. Laget har potensial til å gjøre noe stort. Vi må bare jobbe videre. Respektere alle, men ikke frykte noen samt. være ydmyk på reisen vår som et lag fremover.

Hakuna Matata!

- Ricky og Adrian
G01/02's Trenerteam

Hva er et lag uten å godta RunningMan - utfordringen sammen?

** Husk å følg Lagets Facebookgruppe for mer oppdatert nyheter rundt laget.